Emmelie Binett

YES YES YES!

Kategori: Mitt liv

Ett grymt försök och ett grymt lyckandes! kan man säga så..?
Den 8 April 2013 gjorde jag och mamma ett försök till att gå mot ett sundare liv.
Jag har tänkt "men fan nästa vecka börjar jag på riktigt" osv.
Tusentals gånger har jag tänkt tanken men ändå suttit med godiset och chipset nästa dag..
Nu har jag lyckats så jävla hårt och är så jävla stolt alltså!
Har lyckats gå ner utan motion, utan att sluta äta godis och utan att leva på äcklig mat! 
Har ätit samma mat som innan, ätit choklad, ostbågar osv på helgerna och suttit lite mycket vid datorn/tv som innan.
Det sjuka är att det verkligen funkar!

Jag har nu gått ner 10,6kg på 8 veckor!!

Det har varit sämre dagar och bättre dagar men allting rullar på.
Jag själv känner eller ser faktiskt ingenting än, men det kommer förmodligen!
Trots dessa 10kg så har jag stooor väg kvar att vandra.
Men jag ska klara det, jag vet det, jag vill och ska aldrig falla tillbaka.
Har knappt berättat för någon än faktiskt, men nu vet ni som läser detta iallfall.
I helgen tog jag även ett stort steg som jag inte tagit på ca 6-7 år faktiskt..
Jag tog på mig ett par shorts och en t-shirt och gick i bland folk på stranden.
Detta har aldrig hänt mig innan, och jag är så jävla stolt att jag faktiskt vågar.
Ingen kollar och skrattar bara jag som tror.
Ett stort steg för mig ett litet för någonannan.
Så nu ska jag faktiskt ta och sova, för imorgon börjar en ny vecka med nya utmaningar!
pussssss & godnatt


I helgen
jag vet som jag sagt tidigare jag har en stor väg att vandra till jag möter mitt mål.
men har kommit en jävla bra bit på vägen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: