Emmelie Binett

2013 Året som förändrat allt i mitt liv typ.

Kategori: Mitt liv

Har ägnat nästan två timmar åt denna listan.
Gått igenom min blogg senaste året och försökt att vara så detaljerad som möjligt.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
* Tog körkort
* Gått ner 17kg(gått upp några utav dom igen)
* Fått tabletter utskrivna som fortf är oätna.
* Förlorade min klasskompis, farmor och hund.
* Jobbat på pappas företag.
* Nummererat ett lam i örat.
* Färgat mitt hår brunt.
* Blivit full.
* Lämnat ett 4 års förhållande.
* Varit på psykakuten.
* Träffat fantastiska vänner och människor.
* Varit på Ullared minst 8 ggr, skojjar inte.



Hur har ditt 2013 varit?
Jag vet inte riktigt om mitt år har varit bra eller dåligt. På ett sett har det varit ett väääldigt bra år men på ett sett rakt åt helvete, men detta menar jag...
Jag har aldrig vågat göra så mycket i mitt liv som jag gjort iår, har släppt loss.
Men åandra sidan så har jag förlorat 3 stycken väldigt nära individer och det kan jag bara säga att det är var och kommer alltid vara ett rent helvete. Men det tillhör väll livets gång och jag kommer ändå aldrig mer få träffa dessa 3 individer hur mycket jag än vänder och vrider på det. Men saknade gnager inuti mig och kommer nog alltid göra.
Jag har även lärt mig inse vad lycka är men även vad må skit på riktigt är. Jag har insett vad kärlek är.
Jag har även lärt mig så sjukt mycket under detta året, känner mig väldigt mycket mognare nu än innan.
Jag är väldigt mån om alla andra, ingen i min närhet ska fälla en tår som egentligen kunde stannat i ögat.
Men även har jag lärt mig att ibland tänka på mig själv och inte hela tiden köra, för då kommer det en fet vägg tillslut. i know that
Så om mitt år harvarit bra eller dåligt kan jag inte svara på.

Tror du att år 2014 kommer bli bättre?
Ja det tror jag, annars gör jag det bättre.

Blev du kär i år?
Nej

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig glömma?
Jag minns inte riktigt datum utan mer månader/pedrioder. 
Maj, Juli och Augusti är månader jag ALDRIG kommer glömma.
Även Nov/Dec kommer jag ha länge i mitt hjärta kan jag lova.

Vad är din största framgång 2013?
Alltså vet inte.. Att jag blivit mer öppen typ. 

Bästa köpet?
Har shoppat så galet mycket detta året, helt sjukt.
Mitt bästa köp är nog min kamera, min mobil och min sängmaddras och vissa klädesplagg.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, bilen, ullaredsresor samt min kamera. Även på Ozzy.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag fått världens bästa vänner som jag väntat på i 3 år.
Och min älskade släkt som ställer upp i vårt och torrt.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013?
The Monster - Eminem, Rihanna
Timber - Pitbull, KeSha
Inte stor nog - Timbuktu
Sam Tsui's alla låtar
If you could see me now - The Script
Rus - Ken ring
Somebody that i used to know - Gotye, Kimbra
Det är nog dom mest spelade låtarna för mig iår..

Vilka har du umgåtts med mest?
Familjen, Viktor, Sofie m familj, Malin, Emelie, Sanna och Camilla. älskade änglar

Bästa minnerna från 2013?
Att jag gick ner så mycket i vikt, emelies halloweenfest, varberg med viktor, körkortet och att jag fyllt 18.

Har du haft ett förhållande under 2013?
Yes fram till 2 November.

Vart reste du under 2013?
Varberg, Göteborg, Borås.. inga direkt långa resor. Snart hoppas jag kunna boka en solsemster iafl.

Är det något du saknar år 2013 och vill ha 2014?
Alltså jag har haft det väldigt bra mina senaste månader på 2013.
Men mer myskvällar och spontana utflyckter med mina vänner.
Ett förhållande jag trivs i.
En fet solsemester Thailando 3 veckor? jag tack ;)
Mer energi till skolarbetet, sputten nu.

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåts med min älskade farmor medans hon fanns i livet, lärt mig min nya kamera, spenderat mer tid i stallet senaste månaderna, fixat mitt förhållande tidigare, umgåts mer med mina vänner tidigare på året. osv

Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat, tänkt och fastnat i saker. Stått på samma ställe och diskuterat problem med mig själv som bara är små saker. 

Vad gjorde du på din födelsedag?
Skrev upp till mitt körkort, åt tårta och firades av familjen och släkten.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Såklart hade detta året varit väldigt mycket bättre om inte jag förlorat närastående. 
Det hade också blivit bättre om jag hade tillbringat mer timmar av sommarlovet med min vänner!
Men annars är jag nöjd, ska inte ångra det jag inte gjort det kommer ett nytt år om 3 dagar. då jävlar.

Vem saknade du?
ingen tror jag.

Vad vill du säga till dig själv inför 2014?
Kämpa även fast det är trögt, det lönar sig i slutet ;)
Prata, prata och prata. Ingen kan se igenom dig hur du mår.
Kasta inte saker bakom dig utan ta tag i problemen direkt.
KÖR ALL IN I SKOLAN OCH TA EN FET STUDENT.

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: