Emmelie Binett

Söndag

Kategori: Mitt liv

Ännu en underbar söndag utan söndagsångest!
Igår var jag med Malin på tävling i Aneby, sjukt fint väder och många duktiga ryttare som red! :)
Dock blir jag riktigt mörkrädd för hur vissa individer behandlar sina hästar....
Sporrarna inbankade i magen, spön som ger rejäla rap över hästens kropp, ponnyföräldrar som drar och sliter i tyglarna så bettet slår mot tänderna på stackars hästen som gnäggar lite oskyldigt... 
Jag skulle kunna sitte och skriva en lååång text om vad jag fick se igår, men det jag skrev här över får räcka.
Förr när jag var på tävlingar tänkte jag inte så sånt som jag tänker på nu, jag har verkligen öppnat mina ögon och lärt mig grymt mycket om hur viktigt det är och behandla djuren rätt.
Men annars var dagen underbar och likaså idag, började med 45 minuters promenad i stadsparken med hundar och pojkvän, riktigt mys! :)

Några bilder som jag knäppte igår..
Dom två bilderna i mitten är på Manne & Malin !

Kommentarer

  • Maria- JumpingForLife säger:

    Hej! Hur mycket fotade du? Undrar om du fick någon bild på mig? Har en mindre brun (mer orange än normal brun färg)häst med vita benskydd och vit schabrak :)

    Svar: Hej! :)Jag fotade bara 4 ekipage :(
    Var barnvakt samtidigt så hade fullt upp, åå va synd :(
    Kram!
    Emmelie Binett

    2013-04-21 | 23:59:06
    Bloggadress: http://jumpingforlife.blogg.se

Kommentera inlägget här: