Emmelie Binett

iMac Tips!!

Kategori: Mitt liv

Har fått/hittat lite bra tips som jag vill dela med mig utav!

Vill du printscreena så trycker du på
Shift + Apple(kringlan) + 3

Vill du printscreena bara en del utav skärmen trycker du på
Shift + Apple(kringlan) + 4

Microsoft office 2011 mac
http://thepiratebay.se/torrent/7575785/Microsoft_Office_Mac_2011_SP1_Swedish_Finnish
Det går jätte fort att ladda ner (10 min för mig).
Jätte lätt installation man behövde bara följa instruktionerna inte massa koder osv. :) 
Vet att det inte är  lagligt men är inte sugen på att lägga tusen spänn på det. såyaya
Man får fyra eller fem olika program och dom är verkligen skit bra. 
alltså word, excel, powerpoint osv.
LADDA NER!

Man kan dra ner ljus-styrkan på skärmen!
Systemiställningar -> bildskärmar -> ljustyrka.
Jag tycker imacen är jätte ljus även när jag drar ner den till minsta. hah
Kanske är för skärmen är så stor.

Gå mellan de olika programmen du har upp
Tryck på Kringlan(apple) + TAB(under§) 

"bra och veta"
Kopiera - Kringla(apple) + C
Klistra in - Kringlan(apple) + V
Göm program  - Kringlan(apple) + H
Klipp ut - Kringlan(apple) + X
Avsluta - Kringlan(apple) + Q

Hoppas ni lärde er ngt :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: