Emmelie Binett

Något i hästväg, höhö

Kategori: Mitt liv

Ska inte anslöja för mycket nu, haha .
Men i Tisdags var jag och hälsade på, på en liten gård utanför huskvarna.
Hälsade på alla hästar, pratade med ägaren för stallet och bara njöt av lantluften där .
Jag har blivit förfrågad att rida deras häst/-ar. så himla kul!
Den som mest är aktuell för mig är en 5årig på cirkus 160 cm. 
Just nu vilar den så ska komma tillbaka i mitten på november och rida och pröva osv.
Det finns även ett X-antal hästar på gården som jag får hjälpa till med, som ska ridas in, motionsridas och bara pysslas om.
Hästarn som finns i stallet är mellan 136cm-170cm höga så det är lite och välja mellan.
Stallet är helt ny renoverat och ligger precis brevid en sjö, det är så otroligt fint. 
Det är inte många som är där så det är inget stall med skitsnacka o massa sånt (skönt!). 
Det känns som det inte änns är sant, jag och min otur menar jag !
Men inte nog med allt detta så är ägaren världens goaste. 
Så förmodligen blir jag kvar där efter min "provridning". 
så himla lycklig känns verkligen som jag hittat rätt nu



Kommentarer


Kommentera inlägget här: