Emmelie Binett

lille gubben

Kategori: Mitt liv

idag när jag kom upp till stallet så gav jag hästarna lunch osv :)
Så mockade jag och hämtade hö osånt så kollade jag ut i hagen efter några minuter och såg att pommen stod och kollade åt ett annat håll, och hade vänt baken mot maten, och efter ytterligare några minuter så gick han bort mot slutet av hagen ( så långt bort de går, gå ). Så gick jag ut och hämtade honom, han fick en morot och så tänkte jag inte mer på det.
Så kom Jonna upp en snabbis för hon skulle hjälpa mig med en sak, så sa jag till henne att han hade ätit dåligt.
Hon tog tempet och det visade sig att han hade 40,2 graders feber!!
vi kollade så att han inte var halt osv, men inga sånna teckan.
Förmodligen är det magen som krånglar, för dom tecken man ser på han att han är sjuk är att han är hängig/trött och äter/dricker ingenting.
Men magen låter  och han har bajsat så det är ingen kolik. :)
Men vi ringde vetrinär osånt,
men vi får avvakta tills vidare, lille pommen<3
så var i stallet mellan tolv och kvart över fem idag, men var gör man inte för pommsis, höll även Jonna sällskap. :)
Men jag hoppas han blir bra snart, lillgubben.


<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: