Emmelie Binett

Mitt hår & mina produkter !

Kategori: Mitt liv

Jag kan ju börja med att säga att mitt hår är världens svåraste att få till!
Ska jag locka/platta/våga eller liknande behövs typ en halvfalska hårspray annars håller det typ 5 minuter!
Med hårspray håller det kanske 2-3 timmar, så irriterande!
Kanske inte så konstigt när det är 65 cm långt! menmen
Men ibland sammarbetar det, men det är gånger ! 
Därför brukar jag alltid ha håret i en boll eller liknande.
Hatar att ha det hängandes ofixat känns så o fräsht...  venne varför haha !
Ibland vill jag bara klippa av det kort, eller typ 10-20 cm, men vågar inte ! höhö
Det är faktiskt fint när man fixar det :) hihi
Men till produkterna nedan som jag rekomenderar!


Här är alla mina favoriter!


<--- Nivea  Volum Sensation- Sport Pro Kids - Natusan Kids--->

Nivea- Detta är en produkt som man tar efter man duschat och kletar in i håret, sedan ska håret fönas och av denna produkt får håret en naturlig volum! Dock får man inte ta för mycket, då blir det flörtigt! 
Denna produkt är i flytande som typ schampoo, men det ska inte sköljas ur!
Köpt: Åhlens eller H&M tror jag jag köpte det, ganska längesen!
Pris: 50:- ?

Sport- Detta är ett spray balsam för håret! 
Egentligen är det ett barn balsamspray men jag tycker barnsprayen funkar bättre än dom dyra för vuxna!
Jag har ofta tovor i mitt hår så detta är perfekt på morgonen! hih
Köpt: Ullared!
Pris: 14:-

Natusan- Detta är också ett barn balsamspray!
Detta är dock snäppet bättre än det över. Detta kan man spraya på fuktigt och torrt hår. riktigt bra! 
Kan inte borsta utan detta i håret typ. haha
Köpt: Willys
Pris: 30/40:-


<-- Franck Provost Paris - In Style -->

Franck-  Detta är ett värmeskydd som skyddar håret i upp till 180 grader.
Dock har jag min plattång på 280 grader tror jag? haha men iallafall!
Denna produkt är i flytande form och sprutas i "dusch" stråle.
Det funkar bra. 
Köpt: Ö&B
Pris: 40:-

In Style- Ännu ett värmespray som skyddar håret!
Detta är i hårsprays form, jag gillar det så håret inte blir så himla blött innan stylning!
Köpt: Ullared
Pris: 20:-


<-- Goldwell - Studio -->

Goldwell- Detta är hårspray fast i flutande form med "dusch" stråle.
Dock är det slut nu, och det är det bästa hårsprayet jag någonsin haft. 
Köpte det till höger när jag va i ullared tänkte det kunde vara desamma, men nej :(
Köpt: ?
Pris: ?

Studio- Har bara använt en gång, och då var den bra! 
Dock inte lika bra som den över, men det funkar ! :)
Köpt: Ullared
Pris: 35:-


<-- Taft - got 2b -->

Taft- Detta hårsprayat är faktiskt väldigt väldigt bra ! 
Såklart är det megastrong så att mitt hår vet vart det ska vara! hhi
Så stor hiss!
Köpt: Ullared
Pris: 30/40:-

Got 2b- Ett hårspray med världens godaste lukt!
Det luktar hallonsoda, så jäkla najs!!! 
Dock tror jag Taft slår hållheten ! 
Köpt: ullared!
Pris: 30/40:-


<-- Dry schampoo - Volume powder -->

Dry schampoo- Detta är ett måste hemma för mig på hyllan!
Ett pryschampoo som är i samma typ som hårspray.
Håret blir rent och det blir extreeemt mycket volym om man sprutar mot hårbotten!
Det dåliga är att de kostar typ 50:-/st här sveandyrt!
Köpt: Ullared
Pris: 25:-

Volume powder- Detta pulvret som ser ut som mjöl är det bästa jag någonsin prövat om man vill ha volym! haha Tar man i hårbotten och gnuggar med handen så kan du forma hur du vill sen! 
Köpt: H&M
Pris: 30:- ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: