Emmelie Binett

Hur ska jag klara detta...

Kategori: Mitt liv

Det känns så himla fruktansvärt att tänka att jag snart inte få träffa Gabbe mer..
Att han flyttar härifrån och längre ner i Sverige.
Jag har aldrig träffat en sånhär snäll häst med så stort hjärta.
En typiskt Emmelie-häst, som jag faktiskt för en gång skull litar på till 110 %.
Aldrig känt mig osäker på Gabbe, aldrig.
Han har lärt mig så sjukt mycket på 5 månader, jag har fäst mig vid honom och ville aldrig lämna honom.
Nu har vi äntligen börjat "hoppa" lite och det gick för första ggn i mitt liv bra.
Så händer detta, VARFÖR???
jag såg en ljus framtid med träning och bus med gabbe, men allting bara pang och nej.
Kommer jag någon gång i mitt liv träffa en sånhär fin och underbart häst igen, något jag tvekar på.
Vet inte änns om jag vill satsa på en ny häst då jag är rädd för att jämföra den nya med gabbe och ingen kommer vara som honom, mitt hjärta...
Jag vet inte vart jag ska ta vägen, vill bara vakna upp och ha min fina vän kvar i jönköping.
Det känns så jobbigt att åka till honom på nått sätt när han kommer galopperandes mot mig, han är så lycklig..
Känns så otroligt tråkigt och meningslöst att sitta och kämpa som en idiot på honom nu när jag ändå inte kommer få rida honom mer om nån månad. känns så himla meningslöst att bilda ett team och fästa oss vid varrandra ännu mer, samtidigt som jag bara vill vara hos honom hela tiden.
Att sitta på honom och han ger mig så otroligt mycket trygghet.
Han har gett mig livsgnistan i sommar, och vi har haft så otroligt roligt tillsammans.
Jag vet inte vad jag ska göra utan min fina vän.
Helt tom på ord, det är så fucking orättvist. 
Hatar detta, hatar det verkligen.

rädd för att jag kommer sakna honom alldelles för mycket


Kommentarer


Kommentera inlägget här: