Emmelie Binett

Jag ger upp..

Kategori: Mitt liv

Jag ger upp med LCHF-dieten.
Jag var taggad till max i början, jag tänkte att det var en lätt kamp.
Men efter att jag ätit det i 2 veckor, tröttnar jag sjukt mycket..
Jag tröttnar på all mat, allt som ska ta kolhyldraternas plats är jag så grymt trött på..
Blomkål, broccoli, vitkål.. jag allt, vill aldrig mer se det! haha
Jag saknar potatisen och frukten.. heh
Jag tycker det är en bra diet men den passar inte mej, jag äcklas av allt fett..
Så nu ska jag övergå till min normala kost igen & börja träna hårdare :)
Ska börja springa med Viktor lite oftare, göra styrke övningarna på kvällarna så löser sig nog allt.
Jag menar, hur gått är det att äta en bit ost till mellis? inte alls gott enligt mig som inte gillar ost så mycket..
Och det måste vara mer hälsosamt att äta som vanligt och träna tills man är nöjd med sig kropp ? eller
För visst man kan äta LCHF och gå ner kanske 30 kg, men sen då? böjar man äta som vanligt igen går man ju upp garanterat 10 av dom kilorna igen..?
Jag är så sjukt trött på ägg&bacon, jag är så sjukt trött på att bara dricka vatten..
Ne jag är hellre lite mullig och lever livet och äter det jag tycker är gott än att plågas varje dag..
Dom senaste dagarna har jag tryckt i mig ägg & majonäs, fyfan vad vidrigt det är ..
Jag saknar macka och mjölk, jag saknar potatis och kött..
MEN jag saknar faktiskt inte godiset eller kakorna eller nått sånt!
Så mitt sockerberoende är jag stolt över att det är borta, och jag ska aldrig mer falla dit jag var innan.
Så jag avslutar nu min LCHF-diet och äter normalkost och kan unna mig lite godis ibland & sedan träna bort de :)
Så man kan äta lite choklad eller lite chips på helgen för att sedan köra ett hårt träningspass där efter och faktiskt träna bort det, vilken man inte kan med LCHF.
Äter man nått "man inte ska" kan viktminskningen stoppas helt.. (några veckor?!?!)
Det är jobbigt i skolan också.. Man kan ju inte äta så mycket normalt.. haha
Och när man inte är hemma, man kan ju inte bara äta köttet som många tror, man måste ha i sig väldigt mycket fett också, annars funkar inte dieten..
Somsagt jag var taggad, jag testade men sen sa min kropp nej. Detta var inget för mig.
Kanske testar det om några år igen, får se!
Men ni som går efter det, go for it!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: