Emmelie Binett

Dag 1 - Om mig!

Kategori: Om mig!

Om mig
Ja, jag heter Emmelie Binett och är 16 snart 17 år gammal.
Jag har pojkvän sedan 2 år tillbaka och en underbar familj, även fast den är splittrad..
Jag går på Tenhults naturbruks gymnasie med inriktning djurvårdare.
Jag trivs super bra på min linje och tror att dessa år jag har framför mig kommer gå snabbaren något annat, både skönt och tråkigt..

Jag bor i Huskvarna och jag bor mestadels hos min mamma då jag har köpt en hund som jag inte kan ha hos pappa för hans tjej är allergisk.. :(
Min hund är 9 månader, det är en chihuahua vid namn Ozzy. Vi har också 2 till hundar vid namn Thea och Trazzla, Thea är en dvärgschnauzer på 8 år och Trazzla en irish softcoated wheaten terrier på 7 år. Vi har också en undulat på ca 4 år och 2 katter, och fiskar. haha

Jag älskar djur så sjukt mycket, vill ha hur mycket djur som helst, men man måste ha tid för dom också ju :/
Och sen älskar jag att fota och att sitta vid datorn och bara surfa, hihi och så är jag besatt utav min iphone, haha kände mig lite nördig där.. hoho

Innan jag började på Tenhults naturbruks gymnasie så gick jag 2 veckor på Peset (Per brahe gymnasiet) där gick jag estet med inriktning fotografering. Men det var så fruktansvärt stor skola, vilken jag HATAR. Jag märkte redan då att det var mycket plugg och långa dagar. Nej inget för mig helt enkelt.

I skolan jag går nu är det hyffsat långa dagar, mycket praktiskt och nästan inget plugg utanför skolan vilket är as skönt! Och skolan är liten, ca 200 elever. Skit mysigt och man lär känna varrandra så mycket bättre och man känner sig lixom som en i gänget för alla är så "tillsammans".

Förutom att jag fotar och sitter vid datan på fritiden så rider jag också ibland! Jag letade häst ett tag men har dratt ner lite på det nu då jag tror att jag inte kommer ha lusten eller viljan att åka upp varje dag, så jag nöjjer mig med att få rida kompisars hästar lite då och då. Guld värt!
Mina bästavän har en häst, så blir oftast att jag hänkar på tävlingar och sånt på helger. Och jag håller också på att få min lille krabat rumsren.. och försöker lära honom sitt, ligg osv.. han är så trög fattad! haha
Jag ska bara gå av mig lite fett när jag får orken, så är livet perfa!

Lite om mig och mitt liv, låter la gött?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: